Birželio 16-27 dienomis kino teatre „Spindulys“ aidėjo nuoširdus vaikų juokas, liejosi geros emocijos, diskusijos ir kūrybiškumas. Šiomis dienomis Marijampolės kino teatras virto ne tik filmų žiūrėjimo vieta, bet ir kūrybinių atradimų erdve – čia vyko vaikų vasaros stovykla „Vizualus emocijų ir atradimų pasaulis“. Stovykla subūrė smalsius ir kūrybingus 8–10 metų vaikus, kurie per penkias dienas leidosi į įkvepiančią kelionę po kino, emocijų pažinimo ir vaizduotės pasaulį.
Stovyklos metu vaikai ne tik žiūrėjo specialiai jiems pagal amžių atrinktus filmus, bet ir gilinosi į jų turinį, mokėsi atpažinti emocijas, diskutavo apie vertybes, kūrė savo istorijas. Užsiėmimus vedė patyrę edukatoriai, kurie padėjo vaikams lavinti kūrybiškumą, bendravimo įgūdžius ir emocinį intelektą.
„Norėjome sukurti erdvę, kurioje vaikai galėtų ne tik pramogauti, bet ir augti – pažinti save, kitus ir pasaulį per vizualinę kalbą. Kino teatras tam pasirodė ideali vieta – čia gimsta emocijos, o mes jas mokėmės suprasti ir išreikšti“, – sako viena iš stovyklos organizatorių.
Stovyklos tikslas buvo supažindinti vaikus su įvairiomis meno formomis, inovacijų pasiekimais ir kino menu per praktinius užsiėmimus bei edukacines veiklas.
„Vizualus emocijų ir atradimų pasaulis“ – tai pusės dienos stovykla, kurios metu stovyklos dalyviai, būdami jaukioje kino teatro aplinkoje mokėsi apie meną virtualioje ir tikroje realybėje, pažino kino meną, analizavo animacinius ir vaidybinius filmus, lavino savo kūrybiškumą gamindami paveikslus, emocinius veidukus, žaidė socialinius įgūdžius, susitelkimą lavinančius ir bendrystę skatinančius žaidimus, mokėsi dirbti komandoje, spręsti iššūkius, dalintis atsakomybėmis, kritiškai mąstyti.
Veiklos su virtualios realybės akiniais suteikė vaikams galimybę tiesiogiai susipažinti su menu per pažangiausias technologijas, lavinti technologinį raštingumą ir skatinti domėjimąsi inovacijomis.
Kino edukacijos po aktualiomis temomis kalbančių filmų seansų skatino vaikus būti empatiškais, įvertinti šeimos, draugystės, bendrystės svarbą, diskutuoti, kelti klausimus, kritiškai mąstyti, plėsti žinias apie kino meną. Per virtualios realybės ir edukacinio kino patirtis vaikai galėjo nagrinėti socialinius, kultūrinius ar mokslinius klausimus. Susipažinimas su menu per VR peržiūras vyko antradieniais ir ketvirtadieniais. Filmų peržiūros su edukacijomis vyko pirmadieniais, trečiadieniais ir penktadieniais. Kūrybinės veiklos: piešimas, tapymas, kompozicija – vyko visomis stovyklos dienomis.
Penktadieniais vykdavo baigiamasis stovyklos renginys: refleksija, veiklų aptarimas, stovyklos filmo rodymas interaktyviame ekrane, diplomų įteikimas vaikams. Baigiamajame renginyje dalyvauti buvo kviečiami ir tėveliai.
Iš viso abejose stovyklos pamainose dalyvavo 29 vaikai (po 14 ir 15 kiekvienoje). Stovykla „Vizualus emocijų ir atradimų pasaulis“ – tai puikus pavyzdys, kaip kultūros erdvės gali tapti gyvomis edukacijos ir bendruomenės stiprinimo vietomis.
Projektą finansavo Marijampolės savivaldybė.
Daugiau informacijos apie stovyklą:
https://www.facebook.com/zaidimukambariai
https://www.facebook.com/spinduliokinas
Filmas apie birželio 16-20 dienų stovyklą: https://www.facebook.com/zaidimukambariai/videos/778447278006756
Filmas apie birželio 23, 25-27 dienų stovyklą: https://www.facebook.com/zaidimukambariai/videos/1422501165709671